Jumaat, Julai 24, 2009

Anak ku sayang...

A'kum...hari nie hujan lagi...too early go for work...kalau keluar lambat nanti jem so sampai kat ofis pukul 7.40 pagi have a breakfast first before attend budaya Al-Quran...tp hari nie baca yassin untuk disedekahkan kepada bapa kepada salah sorang staf disini yg accident n dalam tahap kritikal...mmm...begitulah percaturan Allah kita tidak dapat menjangka dan kemalangan tidak berbau...cuma yg kita boleh buat adalah sentiasa bersedia daripada sekarang bekalan untuk dibawa pulang satu hari nanti...
Malam tadi seperti biasa ikhwan tidur lambat lagi...nampaknya ikhwan ikut jejak abg dia iman tidur lambat...x tau lagi cara mcm mana nak buat dia tidur awal...bukan main lasak sekarang lampu dah padam pun masih boleh main sorang2...yg peliknye bila tidur lambat bangun nye pun awal...hai nak ikut macam umi ke?...mmm...eloklah tu iman ikut mcm abg... ikhwan ikut mcm umi...dulu iman pun mcm nie lg
lah lambat tidur kekadang sampai pukul 5 pagi masih tahan...org dah nak pie keja baru dia nak tidur...tp sekarang Alhamdulillah dah ok...sebab dah sekolah agaknya penat tu yg boleh tidur awal...tp sebelum tidur kena cukupkan dulu peralatan dia...botol susu, kain gebar dan bantal busuk serta 2 biji kereta hotwheel kesayangan dia...pie mana2 mesti bawak...klu x meragamlah satu hari...dituntutnye suruh cari...iman...iman...
Ikhwan dah pun dua tahun tp masih menyusu badan...hai...x taulah mcm mana nah pisahkan nie...kena cari petua dan cara lah...tp kekadang rasa kesianlah pulak...sebab bila time menyusu kita rasa lagi dekat dan caring dgn anak...dia pun akan rasa tenteram dan tenang...tp masalah besarnye...gigi ikhwan nie tajam klu dia gigit...MasyaAllah...Tuhan saja yg tahu sakitnya...tp x pe umi bagi peluang lagi untuk ikhwan ye sayang...

0 ulasan: