Isnin, Julai 27, 2009

A'kum...hari nie mcm berat dan malas je nak pie tempat kerja...rasa mengantuk mcm x hilang je lagi...nie mesti x dapat kualiti tidur yg baik malam tadi...beberapa hari yg lalu iman bila tidur suka cari port bawah katil...x tau lah kenapa dia suka sangat tidur bawah katil...mungkin rasa sejuk kot maklumlah sekarang nie musim x menentu kalau hujan...hujan memanjang...kalau panas sampai tidur malam pun berpeluh2...
Hari nie intake yg kali ketiga kat ITPYPJ...berapa oranglah agaknye yg mendaftar ari nie...tunggu dan lihat je lah...tp sekarang nie memang terasa kekurangan pelajar mendaftar...kuota staf bawa pelajar pun masih x cukup lagi nie...baru dapat sorang mana nak cari lagi 2 org nie...bekerja kat sini memang best apatahlagi dapat kerja yang sememangnya bidang kita dan suka sangat buat kerja akaun nie...tp masalah nye kerja lain pun kena buat juga...semua staf yg bekerja disini dilantik sebagai ejen pemasaran...setiap org ada kuota nye tersendiri...klu dulu x de masalah nak bawak pelajar...kuota mesti cukup tp sekarang nak dapat sorang pun susah...bila dapat kata data kolej nie la...data gerak gempur lah...data plkn lah...so camne nie?...ari tu dah dapat jugak sorang pelajar sijil tp kata data gerak gempur spm...dah hilang 1/2...persoalannye kenapa budak zaman sekarang kurang berminat untuk sambung belajar? mahal sangatke belajar kat KPYPJ nie...rasanya berpatutan berbanding dengan kolej2 yg lain...dengan pensyarah2 yg cemerlang...kalau ikut keputusan dikalangan kolej francais utm yg lain ITP lah yang paling atas sekali...itupun kalau x termasuk kolej tentera lah sebab diaorg fully ditanggung kerajaan dan ada elaun...mmm...camne nak buat nie ek...tp kekadang rasa macam pelik dan x logik jugak bila semua staf yg memang bawah pemasaran cukup kuota...dari mana pelajar diaorang dapat klu x daripada pameran atau gerak gempur mana2...betul tak...mmm...mcm x adil lah...kita yg kat kolej nie pun buat kerja jugak kan...kena lihat semula dan fikirkan balik perkara nie...betul ke diaorang nie dapat dengan datang ke rumah pelajar?...entertain pelajar tu betul2...x taulah nak cakap apa lagi kekadang rasa teraniaya pun ada jugak...walau camne pun kita cuba jelah yg terbaik...doa banyak2 mudah2an dibukakan hati pelajar2 nie untuk mendaftar di ITPYPJ...amin...tp diorang kena tengok jugak staf yg kat kolej nie...kesian kat kami...semua kerja kami buat...kerja hakiki+kerja2 pegawai pemasaran pun kami kena buat+kerja2 lain di kolej...

0 ulasan: