Selasa, Mac 02, 2010

Kita makan-makan lagi

kita berkongsi lagi gambo makan-makan sayang ye

nie ayam masak lada hitam

nie sambal sotong..lama dah teringin nak makan..x sempat2 nak buat...tp ada lagi satu yang teringin...teringin sangat nak makan sotong masak kari kedai nasi kandar...kat jb ada x ye?

yang nie pulak klu orang jawa panggil sambal goreng..klu ikutkan sambal goreng nie macam2 cara n macam2 bahan diaorg boleh buat n letak..yg i punya nie seperti biasalah bahan2nya ikut stok yang ada dalam icebox kat umah..bolehlah ye dr x de teringin jgk nie...napelah asyik sebut teringin je dari tadi ye..he..he

yang nie my hubby plk yang teringin..nak makan peria goreng lemak udang kering...klu mak i letak santan tp i letak susu cair kekononya jg kesihatan lah...

yang nie pulak tauhu goreng lawan dengan sambal kicap buatan sendiri..khe..khe itu pun bgtau ye...mtk maaplah i nie memang suka kuah yg banjir-banjir nie biarpun pedas habis jugak sambal tu i hirup :)

ha yang nie klu x kenal x taulah..ini tempe goreng sesuai sangatlah klu cecah dgn sambal kicap kat atas tu...kekadang tempe yang mentah pun i makan sebab dulu masa zaman sekolah ada sorang cikgu nie selalu ingatkan kami agar makanlah tempe mentah@yang belum digoreng tu utk kecerdasan otak...betul ke? betulah kot tempe kan sumber protein bagus tu...jangan x cuba

0 ulasan: