Pages

Selasa, November 03, 2009

Makan-makan di hujung minggu...

Hari ahad yg lepas abang suruh buatkan dia nasi lemak sambal ikan bilis...nie memang makanan favourite dia lepas kahwin ngan aku....klu boleh dia kata makan tiap2 ari pun x pe...ish...ish mana boleh nasi lemak tu kan berlemak...x berapa elok sngt nak makan tiap2 ari...tp klu aku masak nasi lemak dia selalunya suruh aku buat sambal ikan bilis lebih2 so bolehlah dia makan sambal ikan bilis hari2....ape2 jelah hubby aku sorng nie..lagi satu makanan yg dia suka sangat klu aku masak ialah nasi ayam..aku rasa nasi ayam jual kat restoran haji basheer lagi sedap dari aku punya tp dia suka sesangat klu aku masak boleh tambah 2-3 pinggan seekor ayam pun x cukup...he..he...tp yg pelik perut masih maintain mcm dulu...

Masa aku ngan hubby n anak2 pie cari barang kat pasar untuk buat nasi lemak dan beli barang dapor...ternampak pulak lah cucur udang...mmm...dah lama rasanya x makan cucur udang so aku pun belilah untuk buat minum petang...yg si kecik pulak nak makan kaya ball...so aku belilah RM 2-10 biji...harga cucur udang tu pulak RM 2-3 keping...klu masa aku budak-budak dulu RM 1 mau boleh dapat 3-5 keping...ntah camne masa aku nak beli kaya ball aku terpandang pulak sejenis kuih ke snack ke aku pun x tau n x pernah rasa makanan asal dari jepun namanya tokoyaki harga nye RM 2.50 dapatlah 4 biji uihh mahal sungguh...adunannya mcm lebih kurang kaya ball cuma bentuknya beso dan bulat sikit pas tu dalamnye ada hirisan crab stick...n atasnye diletakkan sedikit mayonis...kicap jepun (agaknyelah) n ape tah atas tu rasa mcm rumpai laut tp x taulah apa kebendanya...x sempat nak tanya adik tu hubby asyik tepon tanya kat mana sbb hari dah nak hujan n nak balik cepat..ish x sabo2 lah abg nie...

macam nielah rupa dalam tokoyaki..sikit je crab stick nie dia masukkan...tp bolehlah untuk cuba test rasa...klu sedap boleh beli lagi iye tak?.... :)

0 ulasan:

Lilypie Fifth Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Third Birthday tickers