Pages

Isnin, November 09, 2009

Strawberry Cheese Cake & Cup Cake

Hari minggu yang lepas cuba buat cheese cake pulak...abg tanya sempena apa buat kek nie? sesaje kenakan abg.."sempena Kelantan kalah ngan Negeri Sembilan utk perlawanan bola sepak ari tu"..he..he sorry ye bang saje gurau dihujung minggu...kesian abg hampa dia rasa bila kelantan kalah ngan negeri sembilan..maklumlah abg sanggup berhujan dan bersesak2 semata2 nak pie sokong secara live perlawanan pada mlm ahad hari tu kat stadium bukit jalil...alah bukan x bleh pun tgk kat umah sesajelah tu ambil kesempatan nak berpoya2 ngan kawan eh?...sorry ye sayang tak bermaksud he...he...

Sebelum pie hari tu abg ada cakap klu kelantan menang dia mintak aku buatkan kek coklat moist nak bawak pie sekolah...ala-ala kek sempena kemenangan kelantan la nie...alih2 kalah so cancel lah tempahan tu...x pelah sayang nanti i buatkan untuk port luck kat sekolah ye...janganlah frust...

bila dah siap dah kek aku tengok mcm x best je kosong cam gitu..so aku pun buatlah buttercream icing untk hiaskan serba sedikit kek tu n letakklah skit srawberry syrup untuk nampak menarik dan sedap skit...amboi manisnye...maklumlah aku nie x kuat manis ngan masin sangat...Pastu aku tgk baki icing banyak lagi so berkira-kira jugaklah nak buat apa ye lagi so dgn rajinye aku pun membancuh adunan utk buat cup cake..first time jgk buat nie...mula2 tu sukatan aku banyak sangat utk cawan cup cake yg comel tu...so timbang2 dan sukat2 akhirnya dapatlah mengaggak berapa banyak sukatan untuk satu cawan cup cake yg comel tu...barulah keknye elok je dalam cawan tu klu x membuak2 he..he...

Iman ngan ikhwan pun suka tgk aku buat cup cake tu sambil2..he..he...ngap flakes star aku alih2 habis dah satu botol dikerjakan iman dan adiknye...yg ikhwan pulak makan cup cake tu icingnye aje..kek x abis lagi...tp asyik mtk tambah icing je..sampai comot2 muka tangan...alahai anak aku...hubby masuk dapur geleng kepala je tgk aku dgn hobi baru aku nie..."erin nie buat je kek tiap2 minggu ada je...dia buat tp x makan..makan pun sikit..asyik suruh orang makan...muka abg nie dah bulat dah tiap2 hari makan kek"..he..he..camnielah selalunya my hubby cakap kat aku...nak buat camne sayang i buat nie pun untuk orang2 yg tersayang...luv u much...jgn lupa walaupun kelantan kalah oven baru still nak jgk :) ...

1 ulasan:

amrin_husna berkata...

cayalah...rajin la ko ezreen

Lilypie Fifth Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Third Birthday tickers