Ahad, November 28, 2010

Kek Kahwin Sempoi

kek yg teramatlah simplenya

Assalamualaikum w.m.t.

Fuh rasanya hari nie lah yg paling cepat saya buat kek...cuba bayangkan saya pie rumah jiran utk majlis yassin sempena menyambut menantu...pas tu ada request utk kek dari jiran sebelah rumah pengantin yg merupakan pengasuh anak saya...apalagi siap je makan2 ...(teringat pulak nasi jagung dgn lauk pauknya..sedap betul)...saya pun bergegas balik rumah dan menyediakan bahan serta kelengkapan utk membuat kek coklat lembab...cuba bayangkan saya siapkan kek nie dalam masa lebih kurang 2 jam dengan deco yg cukup sempoi...memang simple gila la..biasanya saya akan amik masa lebih 2 jam utk siapkan kek yg berkotak...klu kek yg masuk dalam bekas plastik tu mungkinlah boleh siapkan dlm masa 2 jam...tp klu kek yg berkotak nie saya kena tunggu kek tu sejuk dulu barulah saya boleh lepakan topping coklat atas kek..kalau kek tu panas lg alamat cairlah coklat ganache tu....mujur jugak bahan2 kek ada kat rumah...selamat... :)
Mintak maaf ye klu x berapa menarik x sempat nak deco2 guna fondant icing atau butter cream...x sompek den...macam masuk pertandingan buat kek lah plk...

2 ulasan:

Sari Yusa Ibrahim berkata...

kelasssssssssssss Erin, yg penting rasanya tak sempoikan...

Ezreen Abdul Rahim, Johor DT berkata...

he..he..he mantop gitu...ceh perasan lah plk