Jumaat, April 02, 2010

Mee Bandung Perencah Jenama Mak Pon

Kalau ikutkan dah lama dah masak mee bandung nie tp baru hari nie sempat nak upload gambonye busy ler sesangat macam senator lah pulak...

Sebenonya mee bandung nie perencahnya adalah yg dah siap punya klu entry mee bandung sebelum nie resepinya adalah dari resepi mak i punya so yang kali nie resepi dari perencah mee bandung mak pon...jenama perencah mee bandung mak pon nie antara jenama yg terkenal tau kat muor..selain daripada jenama maharani (sebenonya x jumpa tempat jual jenama maharani nie) nie pergi sendiri tau dengan mak cari tempat dia jual alih2 jumpa seronoknya lah lain kali boleh pie lagi tp x ingatlah pulak apa nama kawasan tu rasa2nya mcm kat Jalan Joned kurang pastilah pulak tau pegi tempat tp tak tau nama jln lah pulak...Jenama Mak Pon nie pun sebenonya bukan utk mee bandung je tp macam2 ada ...ada perencah soto, mee rebus, sambal rojak, sambal untuk ikan bakar n macam2 lagilah...rasa mcm semua nak beli...he..he..sedap tau belum cuba belum tau
So bagi kita-kita yang bekerjaya nie teramatlah mudah dan senangnya nak memasak n menjimatkan masa lagi2 klu ada kawan2 atau sedara mara yang datang mengejut...apalagi masukkan jelah perencah nie dalam periuk x payah tumis2 dah...masukkan air biasa atau rebusan daging n tambahkan je lah aksesori yg lain mengikut citarasa masing-masing ..pas tu dah siap...senangkan... :) so sape2 yang berminat bolehlah cuba dapatkan perencah mee bandung mak pon nie dikedai2 yg menjadi dealer klu nak pie kat tempat dia sendiri pun boleh ye..

0 ulasan: